HTML

A fogyás

Megmutatom neked tabuk és mellébeszélés nélkül az igazságot a fogyásról és segítek, hogy tényleg jól nézz ki.

Friss topikok

  • Beatrice888: na és még egy dolog, a citromos víz és almaecetes vízhez mit szólsz??? ajánlod? vagy semmi értelme... (2011.03.08. 21:55) A fehérje diéta
  • updatefogyok: Kár, hogy már nem írod a blogot, szerettem olvasni a tanácsaidat, véleményedet.... (2009.11.27. 21:13) A 90napos "diéta"
  • dundolka: @Trex: ok hidd el ezt tudom márhogy nem olvad:) de azt hittem hogy Te is nagy súlytól szabadultál,... (2009.07.23. 14:45) Na de ki vagyok Én?
  • dundolka: @Trex: akkor saját tapasztalt iditott arra hogy ennyire tájékozott légy? Én a diétám okán kezdtem ... (2009.07.22. 18:28) A súlyzós edzés
  • updatefogyok: Sajnos vannak, akik elhiszik. A 80 éves nagymamám kedvenc műsora a tv-shop, és nekem is folyton az... (2009.07.17. 14:02) TV shopos vackok

Linkblog

Archívum

A fehérje diéta

2009.07.16. 10:23 Trex

Nagyon útálom a mindenféle humbuk, átverő fogyókúra és diéta recepteket és hülyeségnek tartom ezeket akár egyszer is kipróbálni, de sokan csak abból tanulnak, amit saját bőrükön tapasztalnak. Ha Te is ilyen vagy itt egy tipikus trendi Nők lapja diéta linkje: http://www.vital.hu/themes/fogyi/fogyi_3het.htm 

Próbáld ki és gyere vissza, ha rájöttél, úgysem működik. Ha jobban megnézed szinte egy az egyben példa az előző cikkemben leírt „csodálatos” fogyókúrák egyikének. Tele van velük az internet és minden női heti lap.

Ha kipróbáltad és nem vált be, vagy csak egyszerűen már hiszel nekem, mert rájöttél, hogy teljesen logikus, hogy ezektől zsírt nem fogsz veszteni, itt van a fehérje diéta. Az alapjait még profi testépítőktől tanultam, majd ezt egészítettem ki saját ötletekkel és próbálgattam, hogy működik a legideálisabban. Nem fogsz tőle 1 hét alatt, de még 2 alatt sem 10-15kilót fogyni, viszont ami lemegy, az zsírból megy le.

A fehérje diéta lényege, hogy a napi szénhidrát bevitelt csökkentjük, a fehérjét növeljük. Egyszerűen hangzik és az is. Bármilyen is a testalkatod napi 70gram szénhidrátnál többet ne vigyél be, viszont a fehérjét növeld testsúly kilógrammonként 2-3gramra. Ha tegyük fel 80kiló vagy akkor ideálisan 240grammra van szükséged, de semmiképp ne legyen kevesebb 160grammnál. Használj sót bőséggel és igyál rengeteg vizet. Csináld ezt hétfőtől szombatig és vasárnap tarts egy szénhidrát napot, amikor is feltöltöd a glikogén raktárakat. Ezen a napon egyél egyszerű szénhidrátot nagy mennyiségben. Mondjuk krumplit vagy rizst.

Na jó, elmagyarázom miért és hogyan is működik. A só fogyasztás és az ivás megakadályozza a vízvesztést, ami hozzájárul a szervezet hidratáltságához. A fehérje táplálja az izmokat, ami ezáltal nem fog lebomlani, így elkerülted az izomvesztést. A szervezet számára elsődleges energiaforrást viszont kiiktattad, így több energiát használsz fel, mint amennyit beviszel. Ez pedig fogyáshoz vezet, mégpedig olyan tiszta fogyáshoz ahol a víz és izomvesztés minimális. Ezzel azonban az a baj, hogy a szervezet alkalmazkodik a megváltozott körülményekhez és az energiafelhasználást próbálja minimalizálni. Ezt pedig a heti egy alkalommal történő nagy mennyiségű szénhidrát bevitel megakadályozza. Tulajdonképpen átvered a tested és elhiheted vele, hogy a takarékosságnak vége, így nem fogja vissza az energia felhasználást.

16 komment

Címkék: fogyókúra diéta fogyás fehérje fogyás blog a fogyás blog fehérje diéta

A bejegyzés trackback címe:

https://afogyas.blog.hu/api/trackback/id/tr181248890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

updatefogyok 2009.07.16. 12:39:51

Szia
tetszik a blogod, sok sikert kívánok hozzá, szívesen olvasom az írásaidat!

Trex · http://afogyas.blog.hu/ 2009.07.17. 09:27:25

@updatefogyok: Szia! Köszönöm szépen! Majd beleolvasok a Tiedbe és írok róla véleményt, csak még nem volt rá időm!

updatefogyok 2009.07.17. 14:06:48

@Trex: Köszi:-)
Mit mondjak, mehetne jobban is, ha olvasgattál láttad, hogy elég link vagyok. Igaz, fél év alatt lement 15 kiló, de nagyon sokszor kiestem a lendületből, mikor milyen indokra hivatkozva. Ettől függetlenül úgy gondolom, ha a fogyókúra végeztével (ami még kb 20 kiló ) sikerül úgy élnem, mint most, akkor nem fogok visszahízni. Örökké nem sanyargathatjuk a testünket, néha kellenek kilengések is, csak időben észhez kell térni, és odafigyelni a ch-ra. Ha van kedved, írj róla egyszer, szerinted miben rejlik a végleges fogyás titka, hiszen egy dolog lefogyni, és egy sokkal nehezebb megtatani a súlyunkat. Én lefogyni még le is fogyok szépen lassan, de eddig mindig abba a hibába estem, hogy megelégedve az alakommal (volt, hogy ez 58 kiló volt, volt, hogy 75) visszatértem a korábbi hízlaló életmódhoz:-(

Trex · http://afogyas.blog.hu/ 2009.07.17. 14:39:00

@updatefogyok: Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy megmutassam, hogyan lehet lefogyni rendesen és azt megtartani. De ez egy hosszú folyamat és rengeteg dolgot tudni kell hozzá. Sajnos ez nem úgy működik, ahogy azt sokan elképzelik. Szépen mindenre sor kerül, de nem lehet egyből a közepén kezdeni. Ezt nem!

Jabba Light 2009.07.18. 20:18:58

Hello! Te mióta csinálod ezt a diétát? Érdekelne, hogy ez a szénhidrátnap hosszútávon működik? Van erről tapasztalatod?

Trex · http://afogyas.blog.hu/ 2009.07.19. 18:18:07

@Jabba Light: Én most már nem csinálom, de amúgy igen, hosszú távon működik. Magamon tapasztaltam. De érdemes kipróbálni máshogy is, nyugodtan lehet variálni. Először mondjuk nem tartasz szénhidrát napot, a következő héten igen, sőt akár be lehet vezetni a heti 2őt is, csak akkor nem kell olyan hatalmas adagot megenni.

Jabba Light 2009.07.20. 14:33:20

Okké, kipróbálom. mármint eddig is fehérjés diéta-szerűséget próbáltam, csak nála m a szénhidrát az kb hétvégénként 20 sör volt... :(

dundolka 2009.07.25. 10:55:15

240g fehérje az 1kg csibemell fehérje tartalma, vagy közel 7 liter kefir vagy tej ..... fél kiló szójaliszt ...... de abban sok az szh hogy vitted be a fehérjét? Normális étrend mellett nem tudom elképzelni hogy lehet ezt megoldani.Itt jön be a fehérjepor.A kevés szh mellett csak hús és zöldlevelű zöldség fér bele, minden másból egy adagnyi étellel átléped a 20g határt. Tejfélékból sem lehett 2dl több sok benn a tejcukor.De a húsban nincs élelmirost és vitamin se... pedig az is kell ahogy én tudom.....
Tehát a kérdésem a gyakorlatban hogy oldható meg a 240g/nap fehérjebevitel.Amúgy testsúlykilónként határozandó meg a fehérjebevitel is, nem mindegy hogy valaki 50- vagy 110kg!Aktiv életmód mellett is a lafon valahol 1,8g/tskg a plató, ha valaki nem annyira aktiv akkor úgy 1,5g/tskg az ajánlott, vagy nem?
Kösz a választ!

Trex · http://afogyas.blog.hu/ 2009.07.25. 12:31:23

@dundolka: A 240g egy példa volt, amiben egy 80kgos embert vettem alapul. Amúgy teljesen igazad van, mivel nem eszel sok szh-t így ahelyett kell fehérjét enni. Az 1kg csirkemell sem ritka, de nem javaslom, mert nem elég jó a húsokban lévő fehérjének a biológiai értéke. A tojást javaslom nagy mennyiségben, és bármilyen furcsa, sárgájával együtt. Ugyanis a teljes tojás fehérjéjének van a természetes táplálékok közül a legmagasabb biológiai értéke. Emellett rengeteg húst is kell enni, azt kikerülni nem lehet, de mellé csak párolt zöldséget ajánlok. Viszont felejtsd el a napi 3X étkezést, 6X kell enni úgy, hogy kiszámolod a napi fehérjeigényedet és azt elosztod 6al, nagyjából ilyen arányban érdemes bevinni a fehérjét. A fehérjeturmixokról én csak jót tudok mondani, ugyanis mindennél magasabb biológiai értékű tejsavó proteint tartalmaznak a jó minőségű hasonló porok, csak sokaknak előítéletei vannak velük szemben, sokak meg túl drágának találják. Ez igaz is, a jó minőségű tejsavó protein turmix nagyon drága.
Még egyszer tehát összefoglalva: napi 6 étkezés nagyjából egyenlő fehérjebevitellel és minimális szh-val. Főleg tojás (egész), de mehetnek a húsok is, valamint én a fehérje turmixot is ajánlom.
Az 1,5g/testsúly kilógramm alapesetben is éppen hogy csak elég, de egy ilyen diéta során annál jóval több kell. Minimum 2g/tskg de inkább menjen fölé és ha lehet közelítsen 3g-hoz.

dundolka 2009.07.25. 13:15:47

@Trex: Kösz, nem a reklám helye de ajánlj valami rendes fehérjeport.....kösz !
Próbáltam a fehérje diétát, nekem sajna nem való.
30g/napban alkudtam meg magammal egy feltöltő nappal, sokáig nem birtam. Nem volt bajom a hússal soha, de mostanában heti 3 alakalommal elég, sajtot tojást szeretem tejet szintúgy de a normál fehérje diétához az én étrendem túl magas szh tartalommal bir.
Tapasztalatod, van e ennek gyakorlati haszna a fogyásban. Most járok a saját diétám felénél, sok lement sok van vissza. Keresem azt a diétát amivel a maradék 30kiló lemegy.Mondjuk most épp a lugositás érdekel, sok zöldség gyümölcs kevés hús, ennek a fehérje diéta az ellenkezője.
Mondjuk ha kevesebbet eszem akkor fogyok ez fix. Mivel eleje óta méri az orvos a testzsir arányát, igy tudom hogy a fogyás 70%a zsirból történt nálam tehát ez eddig nem rossz.
A megoldás nekem a fehérjepor lesz, szerintem 70 g szénhidráttal kombinálva.
Bár ez talán alakul, várom majd irj valamit.......egy egy shake belfér 2 étkezést helyettesit.Még én sem tudom hogy kéne csinálni:)))))))))))

Trex · http://afogyas.blog.hu/ 2009.07.25. 13:52:31

@dundolka: Bár testépítők használják, de ettől nem kell megijedni. Én a scitec nutrition fehérjéit ajánlom, azok közül is szerintem neked ez lenne a legmegfelelőbb: www.scitec.hu/Scitec_100_whey_protein_pro.php
Előtte mindenképp nézd meg mi van benne milyen arányban, és döntsd el, hogy belefér-e a diétádba.
A testépítők kimondottan kényesek arra mit esznek és visznek be különböző táplálékkiegészítőkkel, ezt tapasztalatból mondom. Persze ne azokból indulj ki, akik szteroidoznak. Így azt tudom tanácsolni, hogy nyugodtan nézz körül testépítőknek szánt termékek között, mert kimondottan jó minőségűek. Persze egyértelmű, hogy nem tömegnövelőkre meg hasonlókra gondolok, de nekik készített fehérjék a legjobbak szerintem.

dundolka 2009.07.26. 11:02:34

@Trex: Kösz :) mivel a húst továbbra sem tudom ellpzelni napi sziten igy marad ez mint a fehérje forrás.... megnézem.
Még egy kérdés, plató........ kitartó vagyok de volt két hónapom amikor alig ment a súlyom lefele, van e mód rá hogy a plató idejét csökkentsem?
Most annyit csinálok ez ügyben hogy a kalória elosztás nem napi hanem heti szinten megy igy van 2000és 800kcal es nap is.
Edzés, szakember tanácsára iktattam be két pihenő napot azokon csak sétálok. Többi nap viszont 40 perc minimum, kardió és rősitő edzés váltva, a kardió pedig intervall edzés.

Trex · http://afogyas.blog.hu/ 2009.07.28. 14:46:03

@dundolka: Ezek a holt pontok, ezeken át kell esni és véleményem szerint nem érdemes sürgetni, mert többet árt mint használ. A két pihenő nap mindenképpen kell. Ekkor regenerálódnak az izmok. Amennyire így le tudom szűrni rövid leírásodból, jó úton haladsz. Bár én a súlyzós edzést javasolnám fő edzésnek és a kardiót kiegészítőnek. Mondjuk 3:2 arányban, bár én 4:1ban ajánlanám, de a Nők úgysem hiszik el, hogy a súlyzózástól fogynak. A legjobb az lenne, ha minden nap tudnál súlyzós edzést tartani és mellette heti 3X beiktatni egy 30-40perces kardiót. Viszont ez esetben tényleg tartani kell szigorúan a bőséges fehérjebevitelt. Ez nagyon fontos.

dundolka 2009.07.28. 18:45:52

@Trex: Kösz mondjuk szokatam konzultálni egy szeméyli edzővel, úgy havi egy alkalommal(dietetikusnak tanul vizsga dolgozat leszek:))). Majd megkérem ajánljon valami szója vagy tejsavó alapú terméket.Amig nem szedem a fehérjeport addig maradok a régi módnál.Igazából ezt a témát már feszegettem a blogomban márhogy a kveés fehérje bevitelnél a test a saját izmot eszi fel. Élettani fehérje veszteség 42/g nap egy felnőttnél. És mivel én számolgattam az első két hónapban a kalória fehérje és egyébb bevitelt tudom hogy ha valaki kevés húst eszik még az általam megcélzott 75g se jön össze könnyen... Köszi a segitséget, maradok olvasód.Rengeteg mindenben hasonlóan gondolkodom a diétáról mint te.
Következő téma amiben a véleményed kérem a visszaépitő szakasz.Gondosan hallgatnak róla a divat diéták és egyebek kiatlálói.... én kéthetente 100kcal -val szeretném majd emelni a kalória bevitelt.Ha vége a súlyvesztésnek( az még legalább 6 hónap, vagy picibbel több, mig a 73kg-t elérem).Ha van tapasztaltod, mert úgy vettem ki te már a súlytartásnál tartasz.

Beatrice888 2011.03.08. 21:54:19

nagyon tetszik az ötlet!
röviden összefoglalva holnap kezdeném ezt, viszont egy kérdés, minden "okos" kis diéta azt írja, hogy reggeli, csak hogy én reggel nem bírok enni, el kell telnie egy csomó időnek mire megkívánok valamit... mit lehet tenni, fontos vagy nem fontos??
a másik: a kávé amit nem tudok és nem is akarok letenni bár nem iszok sokat, de szeretem nagyon!

Beatrice888 2011.03.08. 21:55:13

na és még egy dolog, a citromos víz és almaecetes vízhez mit szólsz??? ajánlod? vagy semmi értelme?? :O
süti beállítások módosítása